Redi Shopping Center: 50 MWh Nedladdad el per år

Första stora offentliga utladdningsdestination

Redi Shopping Center öppnades den 20 september 2018, men de första laddningsevenemangen gjordes redan vid öppningsdagen innan. Inträdet av den nya laddningsoperatören på marknaden utlöste debatt på sociala medier, och vår tjänst beskrivs bland annat av termen MVP (minimal livskraftig produkt), som hänvisar till en tidig produkt för marknadstest. Vid den tiden var vår Eparking -ansökan fortfarande i de tidiga stadierna av den offentliga parkering.

Att lyssna på och överväga feedback är av största vikt för oss. En kund som får fram en oklar situation eller föreslår förbättringar hjälper oss att utveckla vår tjänst. Vi har fått mycket värdefull feedback som vår ansökan har förnyats och dess användbarhet förbättrats. Vi utvecklar ständigt vår tjänst för att förbättra kundupplevelsen.

Redi var den första helt offentliga destinationen vi var ansvariga för. Tidigare hade vi hanterat några offentliga laddningspunkter, men vår strategi är främst inriktad på egenskaper där laddning är begränsad till vissa användargrupper som invånare eller anställda. Vi tror att laddning huvudsakligen görs under parkering hemma eller på jobbet, där långsiktig parkering tillåter effektiv laddning utan betydande toppmaktutmaningar.

Reds laddningsfält var en betydande utvidgning av vår verksamhet, även om vi tidigare hade hanterat stora laddningsområden på Hervanta -campus vid University of Tammere, Technopolis och större bostadsföretag. På dessa webbplatser är användarbasen vanligtvis väl etablerad och den enskilda användaren har ofta samma nedladdningsposition som används.

Hur har Red laddats och vad har vi lärt oss?

Reds laddningspunkter har konsumerat cirka 50 megawattimmar under året. Det finns nästan 7 200 laddningsevenemang och över 1300 olika användare.

Data visar att de flesta avgifterna har gjorts till 3,6 kW eller lägre. Detta indikerar att många laddningsbara bilar endast använder ett steg för laddning, och att det fortfarande finns en användning av sukistiska uttag vid offentliga laddningspunkter.

Den genomsnittliga laddningstiden i rött har varit 1,47 timmar. De kortare laddningstiderna beror delvis på att byggnadsbeståndet i området ännu inte har slutförts. När området utvecklas, när jobb och bosättningar ökar, ökar långsiktig parkering, vilket sannolikt kommer att förlänga laddningstider.

elbilar natten i Redi, organiserad av Tesla Club Finland i slutet av januari.

Långsam nedladdning är verkligen populär på Redi.

Efter starten har Redis konsumtionsnivåer stigit.

Det finns en tydlig topp vid användningshastigheten när elbilförare samlades vid Redi Electric Cars Night -evenemanget.

Antalet laddare varje månad är väl etablerat.

Reds betydelse och samarbete i dataanalys

Redi har fungerat som ett värdefullt exempel och en viktig referens för våra nya kunder. Vi tackar alla inblandade för samarbetet!

För Red har vi samarbetat med ett dataanalysföretag som har analyserat uppgifterna från webbplatsen. Deras expertis har hjälpt oss att förstå vilken information som är avgörande för våra kunder och att göra meningsfulla uttag från uppgifterna. Denna analys har varit värdefull för utvecklingen av våra tjänster.

Med Red har vi fått nya stora kundrelationer som Tripla , Arabia Service, Highway 30, Pasila Parking och Finnpark .

Tidigare
Tidigare

HÄMEENLINNA WELL PARK: Halvdagens installationer med nästan 80 nedladdningsplatser

Nästa
Nästa

Highway 30: Business Park Nedladdningstjänster