Avtalsvillkor för eParking-tjänsten
Genom att använda eParking-tjänster samtycker du till att följa dessa slutanvändaravtalsvillkor. Användning av tjänsterna är inte tillåten om du inte accepterar dessa villkor.
1. Allmänt
Välkommen till eParking-tjänster!
Dessa villkor för eParking-tjänsterna ("Tjänsten") (hädanefter "Villkoren") gäller för användningen av onlinetjänsterna www.eparking.fi och app.eparking.fi och mobilapplikationen eParking och deras olika innehåll, samt vad gäller försäljning av tjänster som kan beställas och köpas genom dem. Dessa villkor gäller för eParking-laddningstjänsten ("Laddningstjänsten") och eParking-parkeringstjänsten ("Parkeringstjänsten"), tillsammans kallade Tjänsten.
Parterna i detta slutanvändaravtal är eParking / IGL-Technologies Oy ("Tjänsteleverantör") och slutkunden som använder tjänsten (nedan kallad "Kund"). Tjänsten innehåller bruksanvisningar och information som beskriver dessa villkor i slutanvändaravtalet.
Kunder är både de personer som förvärvar Tjänsten för eget bruk i rollen som konsument, och de personer som använder Tjänsten som slutanvändare genom att använda den åtkomst som erhållits för dem av en annan enhet (såsom en arbetsgivare, bostadsrättsförening eller utbildning). institution). Dessa andra parter hänvisas till i villkoren som gemenskapskunder ("gemenskapskund").
Kunder, och därmed inom tillämpningsområdet för dessa Villkor, inkluderar även alla personer som i övrigt använder Tjänsten, såsom personer som besöker de kostnadsfria avsnitten av Tjänsteleverantörens webbplatser.
2. Tjänsteleverantör, transaktionsspråk och kundsupport
IGL-Technologies Oy
Företags-ID: 2304284-4
Korkeakoulunkatu 7
33720 TAMPERE
Vänligen skicka frågor om villkoren till: info@eparking.fi .
Transaktioner i Tjänsten utförs efter Kundens val, på det språk som är tillgängligt i Tjänsten vid varje given tidpunkt (för närvarande finska, svenska och engelska).
Kundtjänst finns muntlig på finska och engelska, och skriftligen även på svenska.
3. Vem kan använda tjänsten?
Tjänsten kan användas både av individer självständigt och av personer som förvärvar rätten att använda Tjänsten genom Community-kunder, allt i rollen som konsument i förhållande till Tjänsteleverantören.
För de delar av tjänsten som kräver registrering kräver vi att Kunden är minst 18 år gammal, juridiskt behörig och har ett giltigt Kundens mobiltelefonnummer och personens e-postadress. Minderåriga mellan 15 och 17 år kan registrera sig som kund av Tjänsten, om den minderårige har tillgång till ett fordon i enlighet med lagstiftningen, vars laddning och/eller parkering han sköter som användare av fordonet, med uttrycklig samtycke från sin förmyndare.
4. Öppna, uppdatera och stänga kundens konto och kundens autentiseringsuppgifter
Kunden ska korrekt tillhandahålla all efterfrågad information om sig själv och de fordon de använder i de avsnitt av Tjänsten som kräver registrering, samt se till att uppdatera sina ändrade uppgifter.
Tjänsteleverantören har rätt att avvisa Kundens registrering av en motiverad anledning, samt att tillfälligt eller permanent stänga Kundens konto. Dessutom har Tjänsteleverantören rätt att avsluta Kundens konto om Kunden inte har loggat in på Tjänsten eller använt Tjänstens betalfunktioner under 12 månader.
Kunden ansvarar för att den information han lämnar till Tjänsteleverantören är korrekt. Därutöver ansvarar Kunden för användning och noggrann lagring av Tjänstens användarnamn och lösenord. Kunden ansvarar för att användarnamn och/eller lösenord inte avslöjas för utomstående. Kunden ska utan dröjsmål meddela Tjänsteleverantören (tel. 034 108 9272 - vardagar kl. 07.00 till 18.00) om han har anledning att misstänka att hans identitet har avslöjats för någon utomstående.
5. Parallellanvändare på Kundens kundkonto
På vissa parkeringsområden är det möjligt att lägga till en parallellanvändare till Kundens kundkonto utifrån Kundens applikation. Tjänsteleverantören kan acceptera tillägget av en parallellanvändare på Kundens ansökan, samt fatta ett beslut att inte acceptera det. Kunden är fullt ansvarig gentemot Tjänsteleverantören för att dessa villkor också efterlevs för och av den parallella användaren. Kunden ansvarar för att godkänna dessa Villkor för den samtidiga användare som godkänts för Kunden.
6. Bildande av tjänstekontrakt och kontraktsföremål
Avtalet för de delar av Tjänsten som kräver registrering skapas mellan Tjänsteleverantören och Kunden när Kunden har registrerat sig och använder Tjänsten för första gången.
Om Kundens nyttjanderättsavtal har ingåtts av till exempel dennes arbetsgivare eller annan organisation som Community-kund, anses avtalet enligt dessa villkor skapat för Kunden i det ögonblick han registrerar sig för att använda tjänsten för första gången.
Avtalets föremål är Kundens tillgång till Laddnings- och/eller Parkeringstjänsten och beställning av betaltjänster genom dessa. Tjänsten inkluderar tillhandahållande av en Laddnings- och/eller Parkeringstjänst för de kunder som finns i Tjänstens tillgänglighetsområde och som har de tekniska förutsättningarna för att ta emot Tjänsterna. Kunden ansvarar för de enheter som krävs för att använda Tjänsterna, såsom mobiltelefoner, nätverksanslutningar, betalningsmetoder och betalningar, samt för adekvat skydd och drift av webbläsaren och annan mjukvara, samt kompatibilitet med Tjänsterna.
7. Använda nedladdningstjänsten
Användning av nedladdningstjänsten sker via en webb- eller mobilapplikation. Den aktuella informationen och priserna för nedladdningstjänsten meddelas i Tjänsten. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra priserna flexibelt, till exempel beroende på tid på dygnet. Priset på laddtjänsten kan också vara kundspecifikt, då det kan skilja sig från grundpriset.
Kunden ansvarar för att Laddtjänsten och laddutrustningen används i enlighet med de instruktioner som ges för användningen av dem. Innan laddningen påbörjas ska Kunden försäkra sig om att laddsystemet på hans bil överensstämmer med den standard som används i Laddtjänsten och att Kundens bil kan laddas i Laddtjänsten. Laddkabeln ska anslutas, laddningen utföras och avslutas enligt de bilspecifika instruktionerna och instruktionerna för laddpunkten. Kunden ska kontrollera laddpunktens statusinformation och eventuella felmeddelanden.
Kunden ansvarar för att han vid användning av Tjänsteleverantörens eTolppa-laddpunkt med schuko-kontakt för att ladda en elbil eller hybrid endast använder en kompatibel laddkabel för laddning, vars matningsström är begränsad i enlighet med alternativen hos respektive laddningspunkt till antingen 8 ampere enligt standarden SFS-EN-62752 (detta motsvarar cirka 1, 8 kW laddningseffekt) eller upp till 16 ampere enligt standard IEC 60884-1:2022 (detta motsvarar cirka 3,6 kW laddningseffekt).
Det är kundens ansvar att se till att hans betalningsinformation i Tjänsten är uppdaterad och tillräcklig vid den tidpunkt då han använder Nedladdningstjänsten.
Användning av allmän laddpunkt debiteras för det belopp som Kunden har debiterat Tjänsten enligt vid var tid gällande prislista och andra betalningsvillkor. Minsta belopp för att fylla på saldot är €5.
Användningen av en icke-offentlig laddpunkt debiteras för det saldo som kunden laddar upp till Tjänsten eller automatiskt månadsvis i efterhand enligt användningen av Laddningstjänsten och prislistan och andra betalningsvillkor som gäller vid den tidpunkten, samt som driftavtal mellan tjänsteleverantören och kunden.
Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att utveckla andra flexibla betalningsalternativ för Kunden.
Vid betalningsfel förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att stänga Kundens Tjänstekonto. Vid sena betalningar förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att ta ut dröjsmålsränta enligt lag och i tillämpliga fall inkassokostnader.
Kunden är skyldig att följa parkeringsrestriktioner och föreskrifter vid laddplatsen.
8. Använda parkeringstjänsten
Parkeringstjänsten kan användas för engångsparkeringsarrangemang, tillfällig säsongsparkering och säsongsparkering gäller tills vidare. Kunden kan ansöka om förlängning av visstidsparkering till nästa visstidssäsong genom Tjänsten. Ansökan om förlängning ska lämnas in senast i slutet av den kalendermånad som föregår den sista giltighetsmånaden (t.ex. i slutet av augusti måste förlängning till oktober ansökas). Tillfällig säsongsparkering gäller i 1, 3, 6 eller 12 kalendermånader åt gången, beroende på Kundens val.
Säsongsparkering som gäller tills vidare är giltig tills den Kunden eller Tjänsteleverantören säger upp den på det sätt som anges i 12 § i avtalet.
Användning av parkeringstjänsten sker via mobilapplikationen. Aktuell information och priser för parkeringstjänsten meddelas i Tjänsten. Det pris som gäller vid parkeringsstart tillämpas. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att ändra priserna flexibelt, till exempel beroende på tid på dygnet. Priset på parkeringstjänsten kan också vara kundspecifikt, i så fall kan det skilja sig från grundpriset.
Det är kundens ansvar att se till att hans betalningsinformation i Tjänsten är aktuell och tillräcklig vid den tidpunkt då han använder Parkeringstjänsten.
Det är kundens ansvar att se till att hans eller hennes säsongsparkeringstillstånd för den parkeringsyta som ingår i Tjänsten är giltig och betald när parkeringen påbörjas och vid varje fakturas förfallodag. Begäran om betalning av säsongsparkeringspriset görs i Tjänsten cirka 7 dagar innan nästa fakturerings-/avtalsparkeringsperiod startar och betalningen ska vara betald senast på varje fakturas förfallodag. Om Kunden betalar räkningen först efter förfallodagen kommer säsongsparkeringstillståndet att aktiveras igen vid mottagande av betalningen.
Användningen av Korttidsparkeringstjänsten debiteras automatiskt av Kunden två gånger i månaden, i mitten och i slutet av månaden, i enlighet med den faktiska användningen av Parkeringstjänsten samt prislista och övriga betalningsvillkor som gäller kl. någon given tidpunkt.
Kunden ansvarar för att använda Parkeringstjänsten i enlighet med föreskrifter och anvisningar för användning av respektive parkeringsyta i Tjänsten och/eller parkeringsplatsen samt att den parkeringsyta som väljs från Parkeringstjänstkartan överensstämmer med platsen för Kundens bil och parkeringsplatsen.
Inga avgifter för säsongsparkering återbetalas, även om Kunden av någon anledning slutar använda Parkeringstjänsten mitt i den redan betalda säsongen.
9. Kundens övriga ansvar i samband med användningen av Tjänsten
Kunden säkerställer och ansvarar för att han:
upprätthålla uppdaterad information om sig själva och de fordon de använder, såväl som sina potentiella medanvändare;
ta bort registreringsnumren från Tjänsten för fordon som inte längre används av Kunden;
tillåter delning av den platsinformation som är nödvändig för att använda Tjänsten till tjänsteleverantören åtminstone under tjänstens användningstid (tjänstens kartfunktion fungerar inte korrekt utan att tillåta delning av platsinformationen för terminalenheten), eller på annat sätt ansvarar för att använda Tjänsten på rätt plats när kartfunktionen är mindre exakt utan platstillstånd;
inte använder Tjänsten medan du kör fordonet;
betala för laddning eller parkering på annat sätt om Tjänsten inte är tillgänglig i det ögonblicket eller är ur funktion (till exempel på grund av underhållsprocedurer eller en svag nätverksanslutning);
betala avgifterna relaterade till användningen av tjänsten i tid;
följa de föreskrifter och instruktioner som rör parkering och ansvarar för parkeringsöverträdelseavgifter och andra sanktioner för verksamhet som bryter mot föreskrifter och instruktioner;
meddela Tjänsteleverantören utan dröjsmål om mobiltelefonen som är avsedd att använda Tjänsten förloras eller blir stulen;
använda tjänsten endast på egen hand; och
använda tjänsten endast för syftet med dessa villkor, lagen och god praxis.
Om Kunden inte utan dröjsmål underrättar Tjänsteleverantören om förlust eller stöld av sin mobiltelefon eller annan laddningsidentifierare eller identifieringsmetod, är Kunden ansvarig för eventuella tjänsteköp som görs på Kundens konto.
Kunden är fullt ansvarig för de skador som orsakas Tjänsteleverantören, andra användare av Tjänsten och tredje part genom att använda Tjänsten i strid med dessa Villkor, lagen eller god sed. Tjänsteleverantören har rätt att förhindra användning av Tjänsten och att göra köp.
Tjänsteleverantörens betaltjänstpartner är Nets. Betalningen är även föremål för egna användarvillkor och villkor för behandling av personuppgifter, som båda finns på Nets hemsida. Tjänsten kan betalas när som helst med de betalningsmetoder som erbjuds av Nets, vilka är tydligt synliga i Tjänsten. Nets eller Paytrail framgår som betalningsmottagare på Kundens kontoutdrag. Vid betalningsfel förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att stänga Kundens konto i Tjänsten. Vid sena betalningar förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att ta ut dröjsmålsränta enligt lag och i tillämpliga fall inkassokostnader.
Kunden kan via Tjänsten kommunicera till Tjänsteleverantören bland annat om de problem som de har observerat på laddplatser eller parkeringsplatser och även ladda upp bilder till Tjänsten vid sidan av textmeddelanden (sammantaget "Material"). Genom att skicka Material via Tjänsten accepterar och bekräftar Kunden att:
Materialet som skickas av kunden är inte olagligt eller på annat sätt olämpligt;
innan sändning har kunden vidtagit rimliga försiktighetsåtgärder för att hitta och ta bort virus eller andra skadliga egenskaper som kan finnas i materialet; och
Materialet tillhör Kunden eller så har Kunden obegränsad rätt att leverera det till Tjänsteleverantören.
Efter eget gottfinnande kan Tjänsteleverantören när som helst ta bort Materialet som skickats av Kunden från Tjänsten, och Tjänsteleverantören är inte skyldig att behålla det eller leverera kopior av det till Kunden.
Om Kunden bryter mot sitt ansvar har Tjänsteleverantören rätt att förhindra dennes tillgång till Tjänsten och/eller säga upp avtalet om användning omedelbart, utan skyldighet att ersätta Kunden för de avgifter som betalats av denne eller den som förvärvat rätten. till nytta för honom (t.ex. en arbetsgivare).
10. Tjänsteleverantörens ansvar
Tjänsteleverantören ansvarar aldrig för typografiska eller andra fel i den personliga och andra information som tillhandahålls och uppdateras av Kunden och för de påföljder som uppstår, såsom felaktig debitering eller parkeringshändelser eller parkeringsöverträdelseavgifter.
Tjänsteleverantören ger ingen garanti om Tjänstens uppdatering, felfrihet eller heltäckandehet. Kunden förstår och accepterar att Kunden använder Tjänsten på egen risk och Tjänsteleverantören garanterar inte att det inte kommer att förekomma fel eller avbrott i driften av Tjänsten. Tjänsteleverantören ansvarar inte för lämpligheten av Tjänsten eller produkten som köpts från Tjänsten för Kunden. Tjänsteleverantören ansvarar inte för de tjänster som erbjuds av en tredje part, driften av telenätet eller andra funktionella delar, och deras eventuella effekter på Tjänstens funktionalitet.
Tjänsteleverantören ansvarar inte för orsaken till force majeure, såsom en rättsordning, myndighetsåtgärder, sabotage, krig, misstag eller förseningar i teleförbindelser eller transport, bojkott, strejk, epidemi eller annan liknande situation som Tjänsten Leverantören kunde inte ha tagit hänsyn till innan kontraktet ingicks skada eller förlust.
www.eParking.fi och app.eParking.fi levereras "i befintligt skick". Tjänsteleverantören garanterar inte att webbplatserna kan användas utan avbrott eller felfritt. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att göra ändringar på webbplatserna eller begränsa åtkomsten till dem när som helst.
Tjänsteleverantören är skyldig att ersätta Kunden endast för direkt skada orsakad av Tjänsteleverantörens vårdslösa beteende i strid med lagen eller avtalet. Sådana direkta skador är vanligtvis de direkta kostnaderna för att utreda felet, såsom telefon- och postkostnader. Tjänsteleverantören ansvarar inte för indirekta skador som orsakas Kunden eller tredje part, såsom utebliven vinst eller ekonomisk förlust. Kunden har inte rätt att få ersättning för de omedelbara skador som uppkommit, såvida inte Kunden anmäler felet till Tjänsteleverantören och utan dröjsmål och inom skälig tid framställer krav på ersättning och bevis för den orsakade skadan. Tjänsteleverantörens ansvar är högst i enlighet med de tvingande bestämmelserna i finsk lag.
Tjänsten och Tjänsteleverantörens webbplatser kan innehålla länkar till webbplatser som ägs eller underhålls av tredje part. När kunden flyttar till sådana sajter måste kunden bekanta sig med och acceptera deras eventuella användarvillkor innan användning. Genom att gå till de länkade sajterna accepterar Kunden även att sajterna inte står under Tjänsteleverantörens kontroll, och Tjänsteleverantören har ingen möjlighet att påverka innehållet i det material som publiceras på dem. Tjänsteleverantören ansvarar inte för något material som finns på tredje parts webbplatser. Inkluderandet av en tredjepartslänk extern till Tjänsteleverantören på Tjänsteleverantörens webbplatser innebär inte heller att Tjänsteleverantören stöder eller annonserar om webbplatserna i fråga eller de produkter eller tjänster som nämns på dem.
11. Immateriella rättigheter
De immateriella rättigheterna till Tjänsten, Tjänsteleverantörens webbplatser och material och identifierare som finns däri tillhör Tjänsteleverantören och tredje part, och rättigheterna till Tjänsten tillhör i övrigt Tjänsteleverantören eller dess partners.
Tjänsten och Tjänsteleverantörens webbplatser innehåller material som är skyddat av upphovsrätt. Alla rättigheter som inte uttryckligen ges i dessa villkor är förbehållna. Det är förbjudet att kopiera, överföra, distribuera eller spara innehållet i tjänsten och webbplatser eller deras delar i någon form utan föregående skriftligt medgivande från Tjänsteleverantören. Tjänsten och Tjänsteleverantörens webbplatser kan ses och granskas på en dator, mobiltelefon eller annan liknande enhet och delar av dem kan skrivas ut för Kundens eget, personliga bruk. Även partiell distribution av innehållet är förbjudet utan separat föregående skriftligt medgivande från Tjänsteleverantören.
Immateriella rättigheter till material som tillhör Kunden som Kunden lägger till i Tjänsten (såsom foton och videor) kvarstår hos Kunden.
12. Uppsägning av medlemskap
Kunden, som är konsument, har rätt att häva avtalet enligt dessa villkor inom 14 dagar efter att det ingåtts. På liknande sätt, om Kunden har beställt andra produkter från Tjänsteleverantören, har Kunden rätt att ångra sin beställning inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Kunden behöver inte ange någon anledning för att utnyttja sin ångerrätt.
Om Kunden har begärt att tjänsterna ska utföras före utgången av 14-dagars ångerfristen genom att börja använda Laddnings- och/eller Parkeringstjänsten ska Kunden betala skälig ersättning för de tjänster som Tjänsteleverantören har utfört för att uppfylla avtal innan Kundens meddelande om uppsägning. Kundens rätt att avbeställa gäller inte för laddnings- och parkeringstider och Kunden är fullt ansvarig för alla relaterade avgifter som uppkommit på laddnings- och parkeringstider som utförts innan Tjänsten avbröts.
Tillfällig eller tidsbegränsad säsongsparkering kan påbörjas före utgången av ångerfristen, om Kunden genom att börja använda Tjänsten i förväg har gett sitt samtycke till att avtalet fullgörs med början under rättens giltighetstid. häva, och har därmed gett sitt godkännande till att han därmed kommer att förlora sin hävningsrätt.
Efter utgången av ångerfristen kan Kunden säga upp Tjänsten. Uppsägning sker alltid skriftligen antingen genom eParking-applikationen i bokningsinformationen eller via e-post. Kunden ska i första hand skicka ett e-postmeddelande från den e-post han har i kundinformationen på sitt eParking-konto. Om detta inte är möjligt måste Kunden motivera användningen av annan e-postadress för att skicka uppsägningsmeddelandet och ange vilken e-postadress hans användarnamn finns i eParking-applikationen. Uppsägningstiden är till den sista dagen i månaden efter innevarande månad, det vill säga om Kunden säger upp avtalet i augusti upphör avtalet den sista september. Kundens betalningsskyldighet består till det datum då den tillfälliga parkeringen är giltig vid uppsägning. Vissa av eParking-fakturorna, till exempel fakturorna för den el som används för laddning, kan komma till Kunden efter avtalets utgång och Kundens betalningsskyldighet gäller även dessa slutfakturor.
Meddelandet om uppsägning och uppsägning ska skickas till Tjänsteleverantören per e-post till adressen info@eparking.fi och ange Kundens namn, e-postadress och telefonnummer i meddelandet.
Tjänsteleverantören har rätt att säga upp medlemskapet i Tjänsten 7 dagar efter att uppsägningsmeddelandet har skickats, om Kunden inte, trots påminnelse, har utfört reparationer av följande inom skälig tid:
Kunden fullgör inte sin betalningsskyldighet;
Kunden använder Tjänsten i strid med dessa Villkor eller i strid med de skyldigheter han har gentemot Tjänsteleverantören eller Community-kunden; eller
Tjänsteleverantören har anledning att misstänka att Tjänsten missbrukas.
Tjänsteleverantören har rätt att avbryta genomförandet av Kundens parkeringstillstånd, om Kunden inte har betalat fakturorna relaterade till Tjänsten senast på förfallodagarna. Parkeringstillståndet aktiveras igen när betalningen av fakturan kommer in till Tjänsteleverantören strax efter förfallodagen. Tjänsteleverantören har rätt att säga upp Kundens avtal i de fall av utebliven betalning som anges ovan.
Efter avtalets utgång kommer personuppgifterna för Kundens användarkonto att raderas, i vilket fall kopplingen mellan data och nedladdningshistorik kommer att brytas och den statistiska nedladdningshistoriken utan möjlighet till anslutning till Kunden kommer att finnas kvar. i tjänsteleverantörens besittning. Däremot kommer information relaterad till kundens kundskap och affärstransaktioner att lagras i den utsträckning som Tjänsteleverantören behöver det på grund av eventuella inkassoåtgärder och hantering av oenigheter. Ytterligare information relaterad till handläggningstiden för personuppgifter finns i Tjänsteleverantörens integritetspolicy.
13. Behandling av personuppgifter
Tjänsteleverantören behandlar Kundernas personuppgifter på ett sätt som tillåts och krävs enligt den vid var tid gällande personuppgiftslagstiftningen. Mer information om behandlingen av personuppgifter finns i Tjänstens integritetspolicy. Tredje parter som används i tjänsten, såsom t.ex. integritetspolicyn för parkeringsanläggningar och betaltjänstleverantörer finns i dessa tjänsteleverantörers onlinetjänster och kunden uppmanas att också bekanta sig med dem.
14. Kontraktets giltighet och överlåtelse
Dessa villkor gäller för användningen av kostnadsfria, offentliga delar av Tjänsten närhelst du besöker Tjänsten.
Avtalet om användning av tjänsten, som kräver registrering, gäller till utgången av den period som avtalats med Kunden eller framgår av Kundens beställning. Avtalet upphör senast när Kundens kundkonto stängs.
Kunden har inte rätt att överlåta avtalet avseende Tjänsten till tredje part. Tjänsteleverantören kan överlåta avtalet till en tredje part genom att meddela Kunden om överföringen.
15. Effekter av uppsägning av avtalet
Vid uppsägning av avtalet om användning av Tjänsten av någon anledning upphör Kundens avtalsenliga rätt att använda Tjänsten.
16. Ändringar av tjänsten och villkoren
Tjänsteleverantören har rätt att ändra innehållet i Tjänsten och dessa Villkor för att anpassa innehållet och/eller driften av Tjänsten eller Villkoren för att återspegla den förändrade verksamhetsmiljön, utvecklade affärer och/eller ändrade regler. Kunden accepterar ändringarna vid användning av Tjänsten. De vid var tid gällande Villkoren kan ses på Tjänstens hemsida och i mobilapplikationen. Det är kundens ansvar att kontrollera eventuella ändringar i dessa villkor och att spara de avtalsvillkor som gäller för varje beställning de gör.
Om villkoren skulle ändras på ett sätt som väsentligt skulle försvaga konsumentkundens ställning med avseende på Tjänsten som denne redan har köpt och fortfarande håller på att använda, kommer Tjänsteleverantören att informera sådana konsumentkunder om den framtida ändringen av villkoren och erbjuda dem möjlighet att säga upp avtalet innan ändringarna träder i kraft.
17. Tillämplig lag och tvistlösning
Dessa villkor regleras av finsk lag, med undantag för dess lagvalsbestämmelser.
Om en oenighet uppstår mellan parterna angående avtalet som bildas av dessa Villkor eller dess tillämpning, kommer parterna att försöka lösa meningsskiljaktigheterna i första hand genom förhandlingar. Om parterna inte kommer fram till ett förhandlingsresultat i godo, kommer oenigheten att lösas i första instans i Birkalands tingsrätt i Finland. Konsument-kunden kan dock ta tvisten till allmän underrätt eller konsumenttvistenämnden på sin hemort.