COXA: Digital parkeringstillstånd supportorganisationer och företag

COXA, ett konstgjort gemensamt sjukhus på Tammere University of Applied Sciences Kauppi campus, har använt traditionella metoder för att hantera personalparkering. Campusområdet har separata parkeringsplatser som hanteras av flera skådespelare, och Coxas personalparkeringsplatser har tidigare varit belägna runt området. Detta har lett till behovet av att kontakta flera parter för att hantera parkeringsarrangemang. Dessutom har COXA: s HR -ledning upprätthållit information om parkeringsplatser i olika områden och har hanterat kommunikation med olika aktörer, medan lönen har varit ansvarig för avgiften för parkeringsavgifterna i samband med lönen.

Johanna Kuusela, Coxas personalchef, var det gamla systemet funktionellt men tidskonsumtiva. Hanteringen av parkeringstillstånd och hantering av många Excel -kalkylblad och kontinuerlig kommunikation med olika aktörer var utmaningar, som sökte ett mer effektivt alternativ. Eftersom COXA redan använde Eparking-kompatibla laddstationer som erbjuds av Tammere Power Plant, beslutades det också att introducera Eparks-systemet för att hantera personalparkering.

Eparking frigör arbetstiden och förbättrar processerna

Implementeringen av Eparking -systemet har betydligt underlättat de administrativa uppgifterna för Coxas personalparkering. Enligt Kuusela är det särskilt prisvärt att Coxan inte längre behöver ansluta sig till många olika spelare. Alla parkeringsfrågor hanteras nu centralt på ett ställe, vilket sparar tid och ansträngning. Det elektroniska parkeringshanteringssystemet och digitala parkeringstillstånd har släppt arbetstiden för personal- och lönesidsanställda, vilket gör att de kan fokusera på sina kärnuppgifter. Hanteringen av parkeringstillstånd har strömlinjeformats avsevärt och det förenade systemet möjliggör också kortvariga parkeringstillstånd. Dessutom kommer Coxas lön att inte längre behöva ta hand om parkeringsavgifterna, eftersom personalen kan hantera dem genom sina egna Eparking -ID.

Parkeringskontroll är också bekväm: Med skanningen av bilens registreringsnummer kan parkeringsskötaren kontrollera om bilen har ett giltigt parkeringstillstånd. Med Eparking behöver mänskliga resurser inte längre vara i kontakt med parkeringskontrollen eftersom det görs digitalt.

I COXA har implementeringen av eparksystemet varit smidigt. Kuusela beskriver Eparking -applikationen som enkel att använda, och personalen har accepterat systemet väl. Kommunikation om implementeringen av det nya systemet har spelat en nyckelroll: personalen informerades om införandet av Eparking genom Intranet, som effektivt nådde hela personalen. COXA använder också Etols som styrs av Eparking -applikationen, som möjliggör laddning och värme av elbilar i kallt väder. Elbilförare har berömt användarvänligheten av etolerna.

Eparksystemet är en flexibel och mångsidig lösning som är idealisk för bostadsföretag och organisationer. Det minskar administrativa uppgifter om parkering och släpper resurser för viktigare funktioner. Digitala parkeringstillstånd är enkla att kontrollera och kräver inga betydande investeringar från organisationen. Användare kan ta hand om sina parkeringsavgifter själva, så att parkering tillåter inte längre behöver dra av löner eller på annat sätt kontrollera avgifter.


För referensen intervjuades Johanna Kuusela, Coxas personalchef, via e -post.

Tidigare
Tidigare

Hiidenkiukantie 1-3: En delad laddare i ett bostadsföretag - ett hot eller en möjlighet?

Nästa
Nästa

City of Kerava: Digitala parkeringstillstånd minskar missbruk och gör det lättare att bevilja tillstånd