Turku Guest Boat Harbour: Digital Service revolutionerar båtliv

Turku Guest Boat Harbour har en fjärrstyrd Reco Electricity Distribution Point. Foto: Remotec

Turku gäst Marina skiftade till digitala tjänster.

Remotec utvecklade ett fjärrkontrollerat servicepaket som är lätt att använda i portar. Den nya tjänsten är en intakt enhet som hjälper både en turismentreprenör och en turist. Nu, i Turku Guest Harbour, kan du boka och använda en kaj, oavsett tid och plats. Vi var en partner för att utveckla tjänsten.

Remotec kombinerar hamntjänster och fjärrstyrda kraftfördelningspunkter i sin tjänst så att båtsäsongen kan förlängas från både början och slutet. Dessutom kan tjänster användas på distans, vilket gör det enklare för både företagare och båtfartyg. Båtmannen reserverar en kaj i förväg online. När han kör till hamnen behöver han inte längre göra affärer vid hamntjänstpunkten, men alla tjänster är omedelbart till hans förfogande. Tjänsten kräver inte en separat applikation, vilket gör det enkelt att aktivera. Allt du behöver är ett betalkort, en mobil enhet och en funktionell nätverksanslutning. Om så önskas kan båtmannen också betala på plats.

Porttjänstpunkten behöver å andra sidan inte vara på samtal: Digitalisering av tjänsten frigör resurser från turismentreprenören till andra aktiviteter. Fjärrkontrollerade RECO -kraftfördelningspunkter tillåter kajbetalningen och tillhandahållandet av nödvändiga tjänster på distans, om så önskas utan personkontakter, under året och 24 timmar. För entreprenören återspeglas fördelarna med tjänsten redan under den hetaste säsongen: när kajavgifterna och strömförsörjningen kan hanteras antingen i förväg eller genom samma tjänst, vilket gör att personalen kan fokusera ordentligt på kundservice.

Hamnens serviceutveckling illustreras väl av hur man tillgodoser behoven: Idén låg bakom turismentreprenörer och båtfartyg. Tjänsteleverantören ville tillgodose behovet av det resulterande behovet och vidtog åtgärder. Remotecs digitala tjänst är en bra öppning för hamnar: båtfartyg kan bättre betjänas och resurser kan släppas i andra aktiviteter.

Tidigare
Tidigare

Kiinteistö Oy Tammere Seponpark: Debiterar en elbil med en månadsavgift

Nästa
Nästa

Som Oy Hamlet Park: laddning pekar på bostadsföretaget - det är vad det händer!